Yükseköğretimde Kalite Kültürü Oluşturulmasında Öğrencilerin Rolü Eğitimi gerçekleştirildi.
Yayınlanma Tarihi:26.04.2024
Fakültemiz Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerine yönelik olarak 24 Nisan 2024 tarihinde Fakültemiz Sosyal Hizmet Bölümünde Arş. Gör. Rıdvan TEMİZ tarafından yükseköğretimde kalite kültürünün oluşturulmasında öğrencilerin rollerine ilişkin eğitim verilmiştir. Eğitim kapsamında kalite kültürünün, bir kurumda tüm üyelerin yüksek standartlara bağlı olduğu ve bu standartları sürekli geliştirmeye çalıştığı bir ortam olduğu vurgulandı. Kalite kültürünün tüm faaliyetlerde mükemmeliyet arayışına ve sürekli iyileştirmeye odaklandığı belirtildi. Ek olarak kalite kültürünün oluşturulmasının tüm paydaşların katılımını ve iş birliğini gerektiren karmaşık bir süreç olduğu ifade edildi. Bu süreçte liderlik, araştırma-geliştirme, eğitim öğretim ve toplumsal katkı gibi temel unsurların önemine değinildi.
Eğitimde kalite kültürünün oluşabilmesi için net bir vizyon ve misyon oluşturmanın, kalite standartlarını tanımlamanın, geri bildirim mekanizmaları geliştirmenin, sürekli iyileştirme için fırsatlar belirlemenin ve tüm paydaşları katılıma teşvik etmenin önemli olduğu vurgulandı. Öğrencilerin aktif katılım, yüksek standartlar, sorumluluk alma ve iş birliği yoluyla bu sürece katkıda bulunabilecekleri ve bu sürece ne şekilde dahil olabilecekleri anlatıldı. Kalite kültürünün oluşturulmasına katkıda bulunmak için tüm paydaşların aktif olarak katılması gerektiği ifade edildi. Eğitim soruların cevaplandırılmasının ardından sonlandırıldı.